I got a feeling,

That tonight’s gonna be a good night

Igår försov jag mig igen. Jag är helt körd på den fronten och nu har jag bytt alarmsignal till en låt som man vill lyssna klart på istället för att somna om.
Men jag vaknade klockan 12.01, tanken var först att jag skulle ha åkt med 11.53 tåget men det var ju kört. Så jag klädde på mig, borstade tänderna, rev ner lite smink och seminarieuppgiften i väskan och sprang.
Kan ni tänka er att jag fixade det! Jag kom till och med ihåg att stämpla pendlarkortet på perrongen! Fatta vilken bedrift, jag satt förvisso och hyperventilerade till Knivsta men jag gjorde det på 8 minuter och kommer bara tio minuter sent till seminariumet.

Till seminariumet skulle man ha med sig ett modefotografi och berätta om punctum.

Sen var det bara att ta sig hem igen för att fort ta en dusch och byta om (jag hade inte precis lagt ner jättemycket omtanke på kläderna under morgonen..) innan jag skulle möta Martina och Lois på Orvars.
Efter en varsin nachotallrik tog vi oss till Katalin för att kolla på "Spoken word", det var helt okej, men tror jag inte kommer gå dit igen. Maggan Hammar och Marcus Priftis var i och för sig sevärda men resten var mer eller mindre dåliga vissa till och med urusla. Hade Birgitta Granberg och Kung Henry varit där istället för två av de sämre så hade det förmodligen kunnat blivit en riktigt bra show.

Amanda i trappan på Stocken. Jag minns den tiden när den ledde ner till herrtoan..

Amanda dök upp efter ungefär halva föreställningen. Vi hade snackat lite vagt om att gå ut efteråt och vi kom överens om att gå in om det inte var någon kö. Och det var det inte heller. Jag har aldrig varit med om en sådan kort kö på stocken tidigare och helt mirakulöst så var det en perfekt mängd folk inne. Det var trångt men inte sådär att man sitter fast mellan stora dansgolvet och kakel.

Mingel och tjejsnack

Jag envisades med att bjuda Amanda på en "ny-start"-shot. Hon var inte lika tacksam som jag hade räknat med och mumlade något om att hon skulle bli för full. Hon drack inte hela utan lämnade kvar 2 cl whisky (vad tycker vi om sånt?!) så jag drog i mig resten av hennes och tänkte att det kanske är jag som blir för full.
Att gå ut med en kompis som är "nysingel" kan vara lite speciellt fick jag lära mig, och det är framför allt inte så lätt att vara wingman till en pilot som är vilse i singeldjungeln. Nästa gång går vi igenom lite regler och allmänt beteende innan vi går ut :D

En "nystarts"-shot, tillfället i ära valde jag givetvis JD.
(guldstjärna om du fixar att lista ut min fina tanke bakom whiskeyvalet!)

Det är ungefär så mycket ni får veta om kvällen.

En tjej som stod ute i kylan och sålde falafel, hon ville verkligen köpa en buss.
UNDERBART!

Eller en sak till, kan tillägga att två killar kom fram till mig och kände igen mig. Det samtalet som var mest spännande gick ungefär såhär:

Killen: "Men vi har träffats förut"
Jag läger huvudet på sned och tittar på honom, efter en stunds betänketid säger jag: "Nej, jag tror inte det.."
Nu är det killens tur att tänka efter och efter en paus på några sekunder säger han: "Du pendlar va?"
Jag: "Har du sätt mig på tåget?"
Killen: "Nej du vet när alla går av"
Jag: "Haha, för att jag har så bråttom och svär åt alla som står i vägen?"
Killen: "Haha, ingen går så fort som du"


Hjärtinfarkt - Riskgrupp D?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0