Föreläsning nr 3: Hur man agerar wingman

Ytterligare ett seriepar har förflyttat kärleken från tv-rutan till verkligheten. Senaste nytt är att Bill Moyer och Anna Paquin från "True Blood" är förlovade.
Förutom dessa två är det även känt att "Gossip Girl" skådespelarna Penn Badgley och Blake Lively är tillsammans. Deras kollegor Jessica Szor och Ed Westwick är lika så.
"Heroes"-stjärnan Hayden Panettiere tappade förståndet och gjorde slut med Milo Ventimiglia mitt under en inspelningssäsong. Kan vara tungt att jobba tillsammans efteråt kanske?
Men enligt trenden så brukar sagan ta slut när serien också gör det. Det gick ju åt skogen för Adam Brody och Rachel Bilson (från "The O.C"), Evangeline Lilly dumpade även Dominic Monaghan när hans karaktär dödades i serien "Lost".

Jag älskar Annas kropp! Den är normal och fin, hon ser frisk ut och man slipper alltså ha dåligt samvete för att man inte är på gymmet varje dag.

Ni undrar säkert varför jag vet allt det här?
Det gör jag med. En "unuseless talent" som jag har, att minnas onödiga saker.

Förutom det kan jag tänka mig att ni vill veta varför jag tar upp det här?
Förutom att upplysa alla om hur nördig jag är så ville jag diskutera kärlek. Känns som om det var ett tag sen jag skrev ett öppet och ärligt inlägg om kärlek. Tyvärr blev jag trött av att bara tänka på det, så jag tror jag sparar mina åsikter om det till en annan gång.. ;)

Byter istället ut kärlek till dejtning eller till och med raggning:
Jag vill bara uppmuntra alla wingmans/wingwomans (vad är den rätta termen egentligen för en tjejer?) där ute till att stjäla den fiktiva karaktären Barney Stinsons replik "Have you met.."
Fast även sätta en egen touch på den. Enligt mina fältstudier i lördags fungerar det 3 av 4 gånger.
Mitt tips för att ändra om det från en klassisk raggningsreplik (som det faktiskt har hunnit blivit) så använder jag mig av tre steg:
  • §8
    Lägger fokus på målet:

    Jag slänger in en komplimang (ex: "vilken snygg kostym") och ler

  • §9
    Lägger fokus på piloten:

    Säger: "det här är min vän NN"
    Direkt efter det fyller jag på med något om henne (tex. "Hon är ifrån Sala" eller "Hon arbetar som sjuksköterska").

  • §10
    Ler igen och avlägsnar mig några meter bort och övervakar situationen.

Tycks det går bra är det bara att ge sig själv en high-five och hitta på något roligare (§11.1)
Om målet ser ut att vara ute med EN vän får man kanske ibland offra ett litet samtal (§11.2), och är man riktigt modig och sugen på utmaningar så kan man avancera ytterligare och verkligen säkra att piloten får ligga (för vem gillar kommentarer som "Min kompis ska tyvärr sova hos mig.."?) kan man även styra en tjej åt killkompisen (§11.3).
§11.3 är inte fälttestad än, eftersom att tanken precis slog mig. Om jag får läge på torsdag så ska det testas! Har ju bjudit in till tjejkväll och borde minst ha fyra potentiella försökskaniner. ;)

Borde kanske droppa Modevetenskapen och arbeta med människor istället. Jag vet hur vi fungerar, 6 år hos psykologen gav resultat! Typ.

Idag ska jag luncha med Ollas och sen jobba en c-tur på kära AVA!
Don't hate the player, hate the game

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0